Zwiń

Nie masz konta? Zarejestruj się

PepsiCo rozwija aplikację PepHub dla branży HoReCa

Artykuł partnerski
Ten tekst przeczytasz w 1 minutę
Digitalizacja pepsico
PepsiCo rozwija aplikację PepHub dla branży HoReCa
Materiały prasowe

PepsiCo udostępniło nowe rozwiązanie B2B, przeznaczone dla hoteli, restauracji i branży cateringowej. Wpisuje się ono w trend dynamicznego wzrostu sprzedaży poprzez platformy cyfrowe

PepHub opiera się na czterech filarach: centrum zamówień, centrum serwisowym, centrum zarządzania finansami i centrum wymiany informacji.

Nagrody dla użytkowników

– Wprowadzenie PepHub to ważny krok w kierunku nowoczesnej i bardziej efektywnej współpracy z klientami z branży HoReCa/AFH (Away From Home). Naszym celem jest, aby do 2027 roku każdy klient miał dostęp do platformy, a 80 proc. z nich realizowało zamówienia wyłącznie online – mówi Magdalena Połowniak, digital transformation program manager w PepsiCo, liderka projektu PepHub w Polsce. – Już teraz widzimy, że aplikacja odpowiada na potrzeby naszych partnerów i przynosi oczekiwane rezultaty. W ciągu pierwszych ośmiu tygodniach działania platformy, do końca stycznia, zarejestrowało się na niej 50 proc. naszych klientów, a 42 proc. złożyło zamówienia. Najbardziej aktywni użytkownicy dokonali nawet 14 zamówień w tym okresie – dodaje.

PepsiCo
PepsiCo rozwija aplikację PepHub dla branży HoReCa /
Materiały prasowe

Celem platformy jest między innymi ułatwienie składania zamówień, zarządzania finansami, uruchomiono także program motywacyjny. Użytkownicy zbierają punkty, które są przyznawane za każde zakupy, osiągnięcie celów sprzedażowych, wdrażanie standardów PepsiCo czy udział w ankietach. Następnie punkty mogą być wymienione na nagrody.

– Wdrożenie aplikacji PepHub przynosi korzyści także naszym przedstawicielom handlowym. Platforma pozwala im zaoszczędzić czas, który mogą przeznaczyć na rozwój biznesu, budowanie relacji i pozyskiwanie nowych klientów. Planujemy również szkolenia, które pomogą im jeszcze lepiej realizować te zadania – opowiada Kamil Chudziński, head of digital transformation w PepsiCo.

Cztery priorytety digitalizacji

Nowa platforma działa już w 14 krajach i obsługuje ponad 240 tys. zarejestrowanych sklepów. Wpisuje się ona w globalne narzędzie PepsiConnect oraz w jeden ze strategicznych obszarów rozwoju PepsiCo, jakim jest digitalizacja. Obejmuje on cztery kluczowe kierunki: rezygnację z transakcji gotówkowych (cashless), zminimalizowanie użycia papieru w codziennych działaniach organizacji (paperless), samodzielne zarządzanie zamówieniami przez klienta oraz automatyzację (self service&field automation) i cyfrowe środowisko pracy dla klientów (customer digital workplace).

Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa wchodzące w skład koncernu PepsiCo: Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wyniósł w 2024 roku blisko 92 mld dolarów.