Wsparcie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy czy pomoc w walce ze skutkami powodzi to tylko niektóre przykłady zaangażowania społecznego Grupy ORLEN. Wśród istotnych obszarów jest również m.in. sport, zarówno zawodowy, jak amatorski.
– CSR, działalność odpowiedzialna społecznie, to sposób, w jaki prowadzimy biznes. To część naszej strategii zrównoważonego rozwoju, będącej integralną częścią strategii biznesowej – mówi Lidia Kołucka, dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu ORLEN SA i wskazuje, że w ten sposób przejawia się odpowiedzialność największej polskiej firmy za otoczenie, w którym funkcjonuje.
Pomoc dzieciom w ramach WOŚP
ORLEN zaangażował się aktywnie we wsparcie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jak komentuje Lidia Kołucka, to jednocząca, integrująca akcja, która ma na celu wsparcie dzieci, co dla ORLENU ma szczególne znaczenie.
– Jesteśmy dumni, że gramy z WOŚP i możemy wspomóc leczenie dzieciaków w Polsce – mówi Lidia Kołucka.
W 2024 roku, wśród ważnych, CSR-owych inicjatyw była pomoc związana z konsekwencjami powodzi, jaka dotknęła południe kraju. Akcja „ORLEN. Jesteśmy razem” miała trzy filary – etapy. W pierwszym, gdy trwała akcja ratunkowa, ORLEN między innymi udostępnił darmowe paliwo straży pożarnej oraz innym służbom ratowniczym. W drugim był zaangażowany w usuwanie skutków powodzi, osuszanie czy ozonowanie oraz przeprowadzanie remontów. Trzeci etap to odbudowa zniszczeń.
– Było dla nas ważne aby prowadzić działania w sposób kompleksowy i systemowy – mówi Lidia Kołucka. Obejmowało to również współpracę z organizacjami pozarządowymi czy samorządami terytorialnymi, tak, aby pomoc trafiała dokładnie tam, gdzie była i jest potrzebna.
Wśród ostatnich ważnych wydarzeń są rekordowe granty dla straży pożarnej, państwowej i ochotniczej, cały program powstał we współpracy ze strażakami.
ORLEN na szeroką skalę wspiera również sport – obok kultury i nauki – zarówno ten zawodowy, jak i amatorski, w tym aktywność najmłodszych. Chodzi zarówno o największe przedsięwzięcia, jak i te realizowane lokalnie. Służy temu między innymi program „Sportowy ORLEN”.
– Tego, jak pokazują badania, oczekują nasi klienci – podkreśla Lidia Kołucka.
JP