W stosunkowo krótkim czasie chińska marka SERES zdążyła już podbić serca wielu europejskich kierowców. Teraz jest gotowa do wejścia na szybko rozwijający się polski rynek samochodów elektrycznych. SERES spotkał się z pozytywnym przyjęciem w Europie i stał się silnym konkurentem dla uznanych marek.
Samochody elektryczne SERES zostaną wprowadzone na polski rynek przez firmę Busnex, oficjalnego przedstawiciela Yutong i SERES na kraje bałtyckie i Polskę, poszukującego obecnie solidnych partnerów lokalnych.
SERES stawia pierwsze solidne kroki w Europie
SERES 3, pierwszy model samochodu elektrycznego tej marki, zadebiutował w Europie pod koniec 2020 roku. Został najpierw zaprezentowany w Norwegii, Niemczech, Hiszpanii, Holandii i we Włoszech – na rynkach, na których pojazdy elektryczne są już popularne.
– Od momentu wprowadzenia SERES 3 na europejski rynek uważnie obserwowaliśmy, jak przyjmą go Europejczycy. Teraz możemy stwierdzić, że wyniki są naprawdę dobre – powiedział Marcin Kucharski, Prezes Busnex Poland, przedstawiciela SERES na polskim rynku. – Biorąc pod uwagę duży potencjał samochodów elektrycznych w Europie, wierzymy, że polscy kierowcy również pozytywnie przyjmą nową markę. SERES to bardzo atrakcyjna propozycja dla tych, którzy szukają wyjątkowej równowagi pomiędzy ceną a jakością. Mamy już 1000 samochodów elektrycznych zamówionych na rynek europejski, co jest imponującą liczbą jak na debiutanta.
Simonas Ramanauskas, Dyrektor Generalny firmy Busnex, oficjalnego przedstawiciela marki SERES na kraje bałtyckie i Polskę, podkreśla, że SERES został pozytywnie przyjęty na rynkach litewskim i estońskim. – Kierowcy z krajów bałtyckich zwracają szczególną uwagę na jakość i szczegóły, dlatego ten samochód znalazł już swoją niszę wśród innych marek o ugruntowanej pozycji. Na Litwie udało nam się dostarczyć klientom 30 samochodów elektrycznych SERES 3 w ciągu zaledwie kilku miesięcy, natomiast w Estonii, od momentu wprowadzenia na rynek na początku lipca, zauważamy pozytywne zainteresowanie – zarówno ze strony mediów, jak i klientów – powiedział Simonas Ramanauskas.
Jako nowy gracz na rynku samochodów elektrycznych, Busnex nadal poszukuje solidnych lokalnych partnerów. – Dzięki tak wspaniałemu produktowi szybko znaleźliśmy świetnych partnerów w krajach bałtyckich. Teraz potrzebujemy utalentowanych dealerów, którzy przedstawią SERES polskim kierowcom – powiedział Simonas Ramanauskas. Jeśli uważasz, że również możesz być jednym z nich, w zakresie sprzedaży lub serwisu, napisz do nas na adres info@busnex.eu.
Doskonałe połączenie jakości i funkcjonalności w atrakcyjnej cenie
Technologie aut elektrycznych SERES narodziły się w Dolinie Krzemowej w Kalifornii, a ich komponenty zostały wyprodukowane zarówno w USA, jak i w Chinach. Przy tworzeniu tych samochodów szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo i dbałość o środowisko. Pojazdy SERES są zasilane przez bezpieczne i trwałe akumulatory litowe (LiFePO4) o długiej żywotności, które nie zawierają kobaltu.
Według Marcina Kucharskiego, coraz więcej producentów samochodów elektrycznych decyduje się na wytwarzanie swoich pojazdów w Chinach ze względu na tamtejsze zaawansowane, zautomatyzowane metody produkcji, oszczędność czasu oraz niższe koszty cła i transportu. Dzięki temu marki mogą oferować produkty wysokiej jakości po niższej cenie. – Ostatnio można zaobserwować wzrost produkcji samochodów elektrycznych w Chinach. W kwestii jakości europejscy i chińscy producenci są nie tylko równorzędnymi graczami, ale pod niektórymi względami chińscy producenci mogą być nawet o krok bardziej zaawansowani – powiedział Marcin Kucharski. – Połączenie wysokiej jakości i rozsądnej ceny pozwala na to, aby produkt był bardziej atrakcyjny dla klienta. Z tego powodu uważamy, że liczba produkowanych w Chinach samochodów elektrycznych będzie w przyszłości tylko rosła – dodał.
Marcin Kucharski zaznacza, że cena nadchodzącego SERES 3 nie jest jedynym atutem auta. Model, który wejdzie na polski rynek w lipcu 2021 roku, to imponujący crossover o długości 4,386 metra.
Prezes firmy Busnex Poland precyzuje, iż SERES będzie posiadał 53-kWh baterię i silnik 162 AG. Ponadto, na podstawie swoich doświadczeń, Simonas Ramanauskas potwierdza, że w pełni naładowana bateria może zapewnić nawet 320 km podróży, przy czym pomiar ten jest dokonywany według standardowych obliczeń NEDC.
Rosnący rynek samochodów elektrycznych
Jeszcze do niedawna samochody elektryczne były rzadkim widokiem. Jednak już dziś auta elektryczne stały się racjonalnym rozwiązaniem dla wielu kierowców.
Pomimo pandemii COVID-19, w minionym roku liczba samochodów elektrycznych na europejskich drogach osiągnęła nowy pułap. Statystyki pokazują, że w tym samym okresie zarejestrowano aż 1,4 miliona samochodów elektrycznych – liczba ta jest o 137 procent wyższa niż w 2019 roku. Zakłada się, że za szybkim upowszechnieniem samochodów elektrycznych na całym kontynencie europejskim stało kilka kluczowych czynników, takich jak nowe regulacje klimatyczne, środki z zielonych funduszy, większa dostępność i bogatsza oferta produktowa.